Başlangıçta 650 milyon dolar olacak maliyetin ikinci faz bitince 800 milyon dolara tamamlanacağını kaydeden Kibar, Ankara ile müzakereler yürüttüklerini belirterek “‘Bize ne verirsiniz?’ diye soruyoruz. Yabancı yatırımcıya her şeyi veriyorlar. Bizim yerimiz de aşağı yukarı belli. Bu yatırım, ithal ettiğimiz ürünlerin tamamen ikamesini hedefliyor.” dedi. Yatırım için seçilen yer ise Sakarya’nın ilçesi Karasu.
Cenevre Otomobil Fuarı’nda gazetecilerle buluşan Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Kibar, anlaşmaya varıldığı takdirde seçim ertesinde yatırıma başlayacaklarını ifade etti. Assan Alüminyum’da yıllık kapasiteye 6 bin ton ile başladıklarını anlatan Ali Kibar, bugün 260 bin tona ulaşıldığını ifade etti. Kibar, Assan Alüminyum’un, alanında Avrupa’nın 5. büyük şirketi haline gelmesini ülkeye olan güveninden kaynaklandığını kaydetti.
Kibar Holding, Koreli üretici Hyundai ile birlikte Türkiye’de i10 ve i20 modellerini üretiyor. Hyundai Assan bu yıl sonunda i20’nin Coupe versiyonunu da üretecek. Ancak fabrika, i20’nin Cross versiyonu ile yeni bir sedan model üretimi daha planlıyor. Yasal çalışma saatleri çerçevesinde 220 bin adetlik kapasiteye ulaştıklarını belirten Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Kibar, “Yeni araçlar için mevcut fabrikanın dışında yeni bir fabrika da olabilir. Küresel üretim platformları arasında tepeye çıkmayı arzu ediyoruz. 2016 yılının ilk çeyreğinde üretimine başlayacağımız yeni model, mevcut kapasitemizin içinde gelir. Bunun üretim adedi de yıllık 30-40 bin adet seviyesinde olur.” dedi. Mevcut kapasitenin yetmediğine değinen Kibar, fabrika kapasitesinin yüzde 100’ünü dolduracak şekilde çalışacaklarını, bunun da yetmediği durumda yeni yatırım yapmak için İzmit’teki fabrikanın yanında yerleri olduğunu kaydetti.
]]
Instagram
YouTube
RSS